WME har anställt Andre Jones, tidigare partnerskapschef på skaparföretaget Jellysmack, som agent för digitala medier.

Jones, som började i slutet av januari och är baserad i Beverly Hills, har kunder inklusive TikTok-skaparna Jack Innanen, Abel Carden och Matthew Nichols. På WME kommer Jones att hjälpa till att bygga upp plattformspartnerskap och utveckla digitala strategier över byråns kundlista.

 

Jones fick sin start i postrummet på UTA och kom senare till CBS i sociala medier och talangmarknadsföringsavdelningen, där han ledde kampanjer för 63:e Grammy Awards och The Super Bowl. Jones var också ansvarig för att utveckla den första officiella efterfesten för Grammys på Twitter Spaces och samarbetade med NFL med mer än 25 kreatörer för kampanjer på TikTok.

 

 

Som agent kommer Jones att försöka stödja karriären för HBTQ+-skapare, såväl som de från andra underrepresenterade bakgrunder. Hans anställning kommer några månader efter att Drew Welborn , tidigare chef på ljud- och podcastföretaget Stitcher, tillsattes som agent i divisionen för digitala medier.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here